Menu

نـمودار گـردش پــیام

فرایند ثبت و رسیدگی به پیام

به منظور ارائه خدمات صحیح، دقیق و سریع به شهروندان محترم، تیمی متشکل از ۱۰۰ نفر در قالب ۳ نوبت کاری، به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام سال (تعطیل و غیر تعطیل) در اداره ثبت خبر (معاونت ارتباطات ) مشغول فعالیت می باشند.

این فرایند پس از برقراری ارتباط شهروندان محترم با سامانه ۱۳۷ (بصورت تلفنی) آغاز می شود. در گام نخست ثبت پیام توسط کارشناسان ثبت خبر تهیه می شود و سپس برای اقدامات لازم به واحدهای اجرایی رسیدگی کننده (اعم از ناحیه، منطقه سازمان ها، معاونت ها، شرکت ها) ارجاع می گردد.

برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات مورد استفاده (خصوصا موارد موجود در شکل زیر) مطالعه ی فرهنگ واژگان را به شما پیشنهاد می کنیم.

چرخه گردش پیام

در نمودار زیر چرخه گردش پیام در سامانه ۱۳۷ مشخص شده است

ناگفته پیداست که رسیدگی به پیام های شهروندان محترم بر اساس این چرخه انجام می شود، چرخه ای که به صورت میانگین بیش از ۶۰۰۰ بار در روز تکرار می گردد!
ادامه فرایند از طریق چرخه فعالیت اداره بازخورد سنجی صورت می پذیرد.