Menu

پروژه ها

بازخورد مکانیزه

بازخورد مکانیزه

 موفقیت در خدمت رسانی زمانی حاصل می شود که سازمان بتواند در برآورده ساختن نیازهای گفته و ناگفته‌ مشتریان خود و همچنین واکنش سریع به تغییرات محیطی توانایی لازم را داشته‌ باشد.پس مهم این است که سازمان بتواند درک و شناخت صحیحی از انتظارات و نیازهای مشتریان داشته باشد. سازمان باید تلاش کند تا این انتظار را به فرایند های طراحی و توسعه گسترش دهد، خواسته ها نیز دائما در حال تغییر است و بکارگیری ابزارهایی که به ما کمک می‌کند تا صدای مشتری را به فرایند طراحی و توسعه خدمات مرتبط سازد، کاملاً ضروری بنظر می رسد . حجم بالای اطلاعات بازخوردی از شهروندان زمانی می تواند بیشترین اثر بخشی سازمانی و ارزش آفرینی را نزد شهروندان تولید کند که در تمام ابعاد و جهات و ماموریت های سازمان باشد .بهره گیری از سیستم های بازخورد الکترونیکی در کنار آنچه امروز در واحد بازخورد سنجی سازمان و با روش گفتگوی تلفنی صورت می گیرد موجب خواهد شد داده ها در سراسر سازمان به یک میزان تسهیم شود و تحلیل داده های تسهیم شده مدیران را در درک همه جانبه ای از مجموع ماموریت هایشان یاری می کند و شکاف ما بین میزان اطلاعات شهروندان و بهره گیری بهره ور از این اطلاعات را از میان خواهد برد. و در نهایت هر فناوري پيشرفته باعث ايجاد فرصتها و تهديدهاي جديدي براي سازمانها مي شود. تغيير در فناوري، موجب تغيير در قانونمنديهاي سازمان و متحول ساختن سيستم هاي اجتماعي آن مي گردد.
پادکست
بازخورد مکانیزه

پروژه مطالعات تطبیقی

سازمان بازرسی،سامانه ۱۳۷

مقایسه تطبیقی روشي برنامه‌ريزي شده و سازمان يافته براي تدوين بهترين اقدامات و رويه‌هاي برتر است كه مي‌تواند منجر به عملكرد رقابتي برتر شود. سازمان‌هايي كه اين فرايند را بدرستي آغاز مي‌كنند، مي‌توانند با هدف دستيابي به عملكرد بهتر، پياده سازي بهترين اقدامات، توسعه اهداف و برنامه هاي استراتژيك، ترويج تفكر خلاق، سنجش پیشروان، تسريع در بهبود فرايندها، شناخت فنون و تكنولوژي هاي نوين، شاخص‌هاي عملكردی خود را ارتقا بخشند. دلايل بسياري براي انجام این مهم وجود دارد. اما زمانيکه به دنبال بهترين هستيم، گاهي نيازمند شناخت تغيير و تحولات محيط پيرامون می شویم تا با استفاده از ابزار و امكانات، اهداف خود را با تغييرات جامعه همسو سازيم. با استفاده از مقایسه تطبیقی و الگو برداری مي‌توان عملكرد سازمان خود را بهبود بخشيد. سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ که با بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعاتی بعنوان پل ارتباطی میان شهروندان و شهرداری تهران وظیفه دریافت، ابلاغ و نظارت بر حسن اجرای در خواست های شهروندان را دارد، در جهت دستیابی به اهداف متعالی و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود نیاز به تعریف پروژه ای با موضوعیت مقایسه تطبیقی با مدل های خدمت رسان شهری در سایر کلانشهرهای موفق جهان را دارد تا با پژوهش و مقایسه ای همه جانبه و کامل به آن اهداف دست یابد. پروژه مطالعاتی فوق با همکاری مرکز مطالعات شهرداری تهران در حال انجام می باشد.

طرح جهادی سامانه

طرح های جهادي سامانه ۱۳۷

به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ (سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي) مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نیز با سرلوحه  قرار دادن این دستور و همچنین لزوم احياي روحيه جهادي وترويج شعائر، اقدام به تشکیل کمیته هائی تخصصی نمود. اولین جلسه این کمیته با عنوان طرح جهادی افطار تا سحر در یکی از لیالی ماه مبارک رمضان در نمازخانه مرکز برگزار گردید. در ادامه برگزاری طرح های جهادی، اعضای مشورتی کمیته های تخصصی با حضور در مكان مقدس و تاريخي حسینیه جماران ضمن تجديد ميثاق با آرمانهاي امام راحل(ره) درفضايي معنوي و صميمي دومین جلسه برگزار کردند. 

 

کارگروه مشترک سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸

کارگروه مشترک سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸

سازمان بازرسی،سامانه ۱۸۸۸،۱۳۷

به منظور انجام هماهنگي ها و ارتقاي تعاملات كاري و ماموريتي همچنين رفع معضلات مشترك و ارتقاي رسيدگي و پاسخگويي به پيامهاي مردمي سلسله جلسات مشترک بین دو سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ از مرداد ۹۳ شروع به برگزاری گرديد. در این نشست ها ضمن بررسي مشكلات و نواقص موجود و موضوعات مبتلا به در پايان مقرر گرديد، با در نظر گرفتن اصل تفاوت ماهيتی ماموريت هاي دو سامانه ( ۱۸۸۸نظارتي -۱۳۷ عملياتي و فوريتي) از این پس  موارد مشترك كاري از طريق جلسات مستمر في مابين معاونت هاي نظير در دو سامانه و تشكيل كارگروه هاي مشترك به صورت تعاملي نقد و بررسي و نتايج در قالب صورتجلسه با پيش بيني زمان مشخص اجرايي گردد.

طرح ویرایش موضوع پیامهای سامانه ۱۳۷

طرح ویرایش موضوع پیامهای سامانه ۱۳۷

با گذشت یک دهه از فعالیت مرکز سامانه ۱۳۷ و تغییرات بوجود آمده در ذات درخواست‌ها و نیازمندی‌های شهروندان معزز کلانشهر تهران و همچنین بر اساس رویکرد بهبود مستمر و مداوم در ماهیت ماموریت‌های محوله به سامانه ۱۳۷، کارگروهی متشکل از مدیران و نخبگان و کارشناسان ستادی و اجرائی سامانه در خصوص ویرایش موضوعات پیام تشکیل گردید تا موضوع پیامهای سامانه به‌گونه‌ای مورد بازنگری قرار گیرد تا ضمن حفظ کیفیت رسیدگی به درخواستهای شهروندان در فرآیندهای کاری تسهیل و تسریع بوجود آید.

 

طرح بازخورد متمرکز

طرح بازخورد متمرکز 

پروژه بازخورد سنجی متمرکز موجب حضور مدیران ارشد منطقه (قائم مقام ، معاون امور شهری ، شهردار ناحیه ، روسای ادارات خدمات شهری ، عمران و شهرسازی ، مدیر بازرسی و مسوولین 137 منطقه و ناحیه) در مرکز و ارتباط مستقیم با شهروندان گردید. پروژه ای که با هدف استاندارد سازی الگوی مکالمه و پاسخگویی کارشناسان بازخورد سنجی، ارتقای سطح کیفی بازخورد سنجی در سطح منطقه ، آشنایی بیشتر مدیران شهری با درخواست های شهروندان از طریق ارتباط مستقیم با آنان و کنترل بیشتر مدیران شهری بر عملکرد عوامل اجرایی و کاهش پیام آغاز گردیده و تاکنون در 11 ناحیه پر پیام شهر تهران انجام پذیرفته است.
طرح جهادی بازدید آموزشی-میدانی کارشناسان بازخورد

طرح جهادی بازدید آموزشی – میدانی کارشناسان بازخورد 

بازدیدهای تخصصی کارشناسان بازخورد سنجی و با حضور مدیران ارشد منطقه و ناحیه و مطابق چک لیست های از پیش تعیین شده و با هدف ارتقا سطح دانش کارشناسان بازخورد سنجی مرکز سامانه 137 و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان صورت می گیرد .

تشکیل کارگروه های علمی-عملیاتی

تشکیل کارگروه های علمی – عملیاتی

سازمان بازرسی،سامانه 137

کارگروه های علمی – عملیاتی در سه محور ارزیابی عمکلرد، بررسی فرآیندها و بازخورد سنجی و آموزش تیم های اجرایی، با رویکردی جهادی تشکیل گردید تا به مدد تجربه، تخصص و دانش همکاران و براساس اصول طوفان فکری و بهره گیری از خرد جمعی نتایج مطلوب و کاربردی حاصل گردد. 

آموزش علمی ، تخصصی نیروهای اجرایی

آموزش عملی ، تخصصی نیروهای اجرایی  

با بررسی های صورت گرفته مشاهده گردید، عوامل اجرایی 137 نیازمند آموزش های تخصصی در جهت استاندارد سازی عملکردشان در انجام ماموریت های محوله می باشند. لذا با هماهنگی های بعمل آمده با اداره کل آموزش و همچنین بهره گیری از محیط آموزشی سازمان آتش نشانی و مربیان مجرب آن سازمان ،دوره های علمی – عملیاتی ، نیروهای اجرایی مناطق 22 گانه شهرداری تهران با هدف ارتقا سطح کیفی و مهارتی و در محورهای متفاوت و متنوع آغاز گردید.

همکاری با سامانه HSE

همکاری با سامانه HSE 

سازمان بازرسی،سامانه 137

با توجه به تاکیدات موکد برنامه پنج ساله شهرداری تهران بر رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست و همچنین ماموریت های مشترک دو سامانه مدیریت شهری 137 و سامانه ایمنی، بهداشت و محیط زیست جلسات و کارگروه های تخصصی و متعددی در محل آن سامانه تشکیل گردیده است.

بازخورد مکانیزه

مطالعات در خصوص استقرار استانداردهای بین المللی ایزو   

در راستای بهبود مستمر فرایندهای کاری سامانه مدیریت شهری 137 با هدف تسهیل و تسریع روند پاسخگویی به پیام های شهروندان، مطالعاتی مقدماتی در خصوص شناسایی سرفصل های این استاندارد منطبق بر اهداف و ماموریت های مرکز سامانه مدیریت شهری و همچنین شناسایی و معرفی شرکت های معتبر ارائه کننده گواهی نامه ایزو صورت گرفت و روند و روال اجرای آن در مراحل تصمیم گیری مدیران قرارگرفته است .

توسعه نرم افزار سامانه 137

توسعه نرم افزار سامانه 137

سامانه 137 شهرداری تهران با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در راستای توسعه و بهبود فرایند ثبت و رسیدگی به پیام های شهروندان محترم تهرانی و در راستای پیاده سازی تدابیر ریاست سازمان بازرسی در حال توسعه و بروزرسانی نرم افزار سامانه 137 می باشد
پادکست
تولید داشبوردهای مدیریتی، نظارت و کنترل

تولید داشبورد های مدیریتی ، نظارت و کنترل

با هدف نظارت برخط و بهنگام مدیران سامانه بر عملکرد واحد های اجرایی و همچنین نظارت پیشگیرانه بر وقوع اتفاقات غیر مترقبه و سطح کلانشهر تهران ، پروژه تولید داشبورد های مدیریتی و نظارت کنترل را با همکاری سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری تهران آغاز نموده است .

پروژه ساماندهی پورتال سامانه 137

هدف نهایی ساماندهی پورتال سامانه 137 ارتقاء سطح کیفی و کمی مطالب مندرج در پورتال سامانه مدیریت شهری است بگونه ای که ضمن ارائه مطالب مفید و کاربردی به شهروندان در خصوص موضوعات مرتبط با ماموریت های سامانه 137 ، پلی ارتباطی باشد میان شهروندان و مدیریت شهری شهر تهران، ضمنا در پورتال سامانه 137 پیوندهای مفیدی نیز در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان قرار دارد.