Menu

پرسش و پاسخ


توضیحات:

شهروندان محترم! در این بخش سعی نموده ایم غالب پرسش های متداول شما عزیزان را گردآوری نموده و به منظور صرفه جویی در وقت تان، به آنها پاسخ دهیم! شما می توانید بر اساس دسته بندی صورت گرفته که در زیر، تحت عنوان «شاخه» به آنها اشاره شده است سریع تر موضوعات خود را بیابید چنانجه سئوال شما در این بخش پیش بینی نشده است است، از طریق فرم انتهایی صفحه می توانید نسبت به ارسال سئوالات خود اقدام فرمائید

شاخه

1- آیا امکان ثبت نام در سایت وجود؟

پاسخ: بله با مراجعه به پایگاه سامانه 137 شهرداری تهران و فشردن لینک ثبت نام در قسمت بالای سایت و پر نمودن لینک های ضروری قرار گرفته در آن صفحه و فشار دادن دکمه ثبت نام ، در درگاه سامانه 137 ثبت نام نمایید.

2- آیاثبت نام در سایت امکانات ویژه ای را در اختیار اعضا قرار می دهد؟

پاسخ: بله ، در حال حاضر امکانات ویژه ای در حال توسعه و راه اندازی است که در اختیار اعضا بصورت ویژه قرار خواهد گرفت لهذا در حال حاضر با عضو شدن در سایت ضمن اینکه مشارکت شهروندی خود را در ارائه هر چه بهتر وظایف مدیریت شهری متجلی می نمایید می توانید از امکان ثبت در نظر در ذیل اخبار درج شده سایت بهره برداری نمایید .

3- امکان RSS قرار گرفته در سایت چیست ؟

پاسخ: قالب RSS، قالبی استاندارد برای دریافت بروز و بهنگام مطالب می باشد .جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص به پیوند : (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=293 ) قرار گرفته در منوی اخبار ، اشتراک اخبار ، بهره برداری از RSS مراجعه بفرمایید.

4- RQ-Code چیست ؟

پاسخ: کد RQ (یک رمزینه ماتریسی یا بارکد دو بعدی) است که می‌توان آن را با پوینده‌های QR، تلفن همراه دوربین‌دار بازخوانی کرد. این بارکُد دربردارنده داده های نهفته ای است که می‌تواند نوشته، نشانی تارنما ، شماره تلفن، اطلاعات و داده های دیگری باشد. تمام پیوندهای موجود در پایگاه اینترنتی سامانه 137 مجهز به کد مذکور می باشند.

5- آیا امکان دارد به اخبار مندرج در سایت بصورت طبقه بندی شده دسترسی داشته باشم ؟

پاسخ: بله از چندین راه می توان به اخبار قرار گرفته در پایگاه اینترنتی سامانه 137 دسترسی داشت 1- ورود به منوی اخبار و انتخاب گزینه همه اخبار (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=214 ) و استفاده از منوی پایین رو شاخه در آن صفحه امکان انتخاب و مشاهده اخبار مورد علاقه شما وجود دارد . 2- ورود به منوی اخبار و انتخاب گزینه اخبار مناطق (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=197 ) امکان مشاهده اخبار مناطق وجود دارد. 3- عضویت در خبرنامه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=292 ) 4- عضویت در RSS (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=293 )

6- برای آشنایی به منوهای موجود قسمتی در پایگاه اینترنتی وجود دارد ؟

پاسخ: با ورود به راهنمای مخاطبین از منو اصلی پایگاه اینترنتی و انتخاب راهنمای منوها و درگاه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=375 ) می توانید راهنمایی های جامعی در خصوص منوهای موجود در درگاه اینترنتی دریافت دارید .

7- چگونه می توان ازآخرین تغییرات سایت مطلع گردید ؟

پاسخ: جهت آگاهی از آخرین تغییرات بوجود آمده در درگاه سامانه 137 می توانید با ورود به راهنمای مخاطبین از منوی اصلی و انتخاب گزینه آخرین تغییرات درگاه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=323 ) از آخرین تغییرات بوجود آمده مطلع گردید.

8- آیا امکان بازدید از سامانه مدیریت شهری 137 وجود دارد؟

پاسخ: در صورت درخواست بازدید گروهی از سامانه 137 این امکان برای شما مهیاست تا با ورود به منوی خدمات ، بازدید و بازدید حضوری (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=127 ) وتکمیل و ارسال فرم بازدید قرار گرفته در این صفحه در اولویت برنامه ریزی جهت بازدید گروهی سازمان ، موسسه و یا نهاد اجتماعی قرار گیرید و در صورت تمایل به بازدید فردی می توانید با ورود به منوی خدمات ، بازدید و بازدید مجازی (tabid=122 ) بصورت مجازی به بازدید از مرکز سامانه 137 بپردازید.

9- آیا سایت می تواند اطلاعات مفیدی در خصوص مدیریت و بخصوص مدیریت شهری در اختیارم بگذارد ؟

پاسخ: بله ، امکانات ویژه ای در این خصوص در اختیار شما قرار گرفته است ، شما می توانید با ورود به منوی درباره ما ، دانش سازمانی و بانک مقالات مدیریت شهری (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=71 ) از مقالات و کتب مفید در این خصوص بهره برداری نمایید لازم بذکر است امکان دریافت این اطلاعات بصورت رایگان برای شما فراهم گردیده است .

10- آیا امکان بهره برداری از کتب قرار گرفته در کتابخانه الکترونیک وجود دارد ؟

پاسخ: بله این امکان وجود دارد که شما بصورت رایگان از کتب قرار گرفته در درگاه سامانه بهره برداری نمایید ف شما می توانید با ورود به منوی خدمات و کتابخانه الکترونیک (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=258 ) از کتب موجود در ان صفحه بهره برداری نمایید.

11- در خصوص بهبود کیفیت عملکرد سامانه 137 نظر و پیشنهادی دارم چگونه می توانم آن را ارائه نمایم ؟

پاسخ: امکان مشارکت شما در بهبود عملکرد سامانه 137 وجود دارد . شما می توانید با ورود منوی ارتباط با و ارسال ایده (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=256 ) نظر ، پیشنهاد خود را در قالب ارسال ایده و با تکمیل فرم قرار گرفته در این صفحه به اطلاع خادمین خود در سامانه 137 برسانید.

12- در خصوص امکان پاد پخش ( پادکست ) قرار گرفته در سایت توضیح دهید ؟

پاسخ: پادپخش ( پادکست ، رادیو اینترنتی ) امکان ویژه ای است که در اختیار کاربران بویژه کاربران خاص قرار گرفته است تا از امکانات و اطلاعات موجود در سایت بهره برداری بیشتری داشته باشند ، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص به منوی معرفی درگاه 137 و پادپخش ( رادیو اینترنتی ) (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=374 ) بروید و اطلاعات تکمیلی در این خصوص را دریافت دارید.

13- چگونه می توان در خصوص سایت شما ارائه نظر دهم ؟

پاسخ: در خصوص ارائه نظر در مورد درگاه سامانه شما می توانید با ورود به منوی ارتباط با ما ، نظر سنجی ، درباره ء این درگاه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=289 ) و تکمیل فرم نظر سنجی ما را در بهبود عملکرد این درگاه یاری نمایید.

14- چگونه می توان در خصوص عملکرد سامانه 137 اظهار نظر کنم ؟

پاسخ: در خصوص ارائه نظر در مورد سامانه 137 نیز شما می توانید با ورود به منوی ارتباط با ما ، نظر سنجی ، درباره خدمات سامانه ((http://services.tehran.ir/Default.aspx?tabid=93و تکمیل فرم نظر سنجی ما را در بهبود عملکرد این سامانه یاری نمایید.

15- آیا در سایت امکان ویژه ای جهت اموزش و کودک در نظر گرفته اید ؟

پاسخ: بله شما می توانید با ورود به منوی خدمات و زیر منوی 137و کودکان (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=149 ) از امکانات ویژه ای که در خصوص این قشر ویژه و ارزشمند از جمعیت کلانشهر تهران بهره برداری نمایید نظر به اهمیت آشنایی کودکان با وظایف سامانه مدیریت شهری صفحه فوق جز صفحاتی خواهد بود که در آینده توسعه و گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و در آینده مطالبی آموزشی و متنوع مرتبط با موضوع کودک و 137 در آن قرار خواهد گرفت.

16- چگونه می توان در سایت شما مشارکت نمود ؟

پاسخ: شما می توانید به دو طریق ذیل با درگاه سامانه 137 همکاری نمایید : 1- ورود به منوی خدمات ، مشارکت شهروندی و همکاری محتوایی با این درگاه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=290 ) و تکمیل فرم اقدام به ارائه نظر و پیشنهاد نمایید. 2- ورود به منوی ارتباط با ما ، ارسال ایده (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=256 ) و تکمیل فرم مورد نظر ، اقدام به ارسال ایده در خصوص درگاه سامانه 137 نمایید.

17- چگونه می توان با سامانه 137 مشارکت داشته باشم ؟

پاسخ: شما می توانید با عضویت در طرح 137 یار بعنوان همکار افتخاری سامانه ما را در اداره هرچه بهتر شهر تهران یاری نمایید . جهت عضویت در 137 یار می بایست وارد منوی خدمات مشارکت شهروندی و عضویت افتخاری : 137 یار (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=79 ) شوید و با تکمیل فرم 137 یار ، همکار افتخاری 137 شوید.

18- چگونه می توان اطلاعاتی آماری در خصوص معضلات شهری کلانشهر تهران بدست آورم ؟

پاسخ: شما می توانید با ورود به منوی خدمات ، سامانه گزارش ساز آنلاین (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=72 ) آمار های مفید و کاربردی نسبت به موضوعات و در خواست های شهروندان در سال های گذشته را ملاحظه نموده و مورد بهره برداری قرار دهید.

19- آیا امکان تعیین وقت ملاقات با ریاست مرکز و مدیران ارشد سامانه وجود دارد ؟

پاسخ: جواب بله شما می توانید با ورود به منوی درباره ما ، ریاست مرکز ئ آشنایی با ریاست مرکز و تکمیل و ارسال فرم درخواست ملاقات ، قرار گرفته در صفحه مورد نظر تقاضای در خواست وقت ملاقات حضوری بنمایید.

20- آیا امکان ثبت پیام بصورت اینترنتی در سایت وجود دارد ؟

پاسخ: بله شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ثبت پیام در صفحه اصلی نسبت به ثبت پیام اینترنتی اقدام فرمایید.

21- آیا امکان پیگیری پیام های ثبت شده در سایت وجود دارد ؟

پاسخ: بله شما در این خصوص نیز می توانید با کلیک بر روی دکمه پیگیری پیام در صفحه اصلی و وارد نمودن کد پیگیری خود از وضعیت درخواست خود مطلع گردید.

22- چگونه می توان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی سامانه به در خواست های شهروندان آگاهی پیدا نمود ؟

پاسخ: در هنگام ثبت پیامهای اینترنتی اطلاعاتی چون آدرس  دقیق پستی و موضوع مورد درخواست پیام می بایست کامل و دقیق ثبت گردد زیرا پس از زدن دکمه ثبت اطلاعات نمی توان اطلاعات را تغییر و یا ویرایش داد.

22- چگونه می توان از نحوه رسیدگی و پاسخگویی سامانه به در خواست های شهروندان آگاهی پیدا نمود ؟

پاسخ: شما می توانید با ورود به منوی درباره ما ، اشنایی با فرآیندهای کاری و زیر منوهای کلیه فرآیندها دریک نگاه (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=110 ) ، نمودار چرخه گردش پیام (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=144 ) و نمودار چرخه فرآیند بازخورد(http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=145 ) اطلاعات مفید در این خصوص کسب نمایید.

23- نیازمند کسب اطلاعاتی مفید در خصوص ساختار سازمانی سامانه 137 و شرح وظایف ان می باشم ، آیا این امکان در سایت مهیا می باشد؟

پاسخ: در این خصوص شما می توانید با ورود به منوی درباره ما اطلاعات مفید در خصوص واحد های سامانه 137 ، ساختار مرکز (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=216 ) ، معاونت ارتباطات (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=128 ) ، معاونت پیگیری و کنترل (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=129 ) ، معاونت آموزش و اطلاع رسانی (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=131 ) ، معاونت فناوری اطلاعات (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=130 ) و ادارات و شرح وظایف آنها کسب نمایید.

24- آیا امکان بازدید گروهی گروه های سنی محصل و دانشجو جهت آشنایی با سامانه 137 وجود دارد ؟

پاسخ: همانطور که پیشتر هم گفته شده بود ، در صورت درخواست بازدید گروهی از سامانه 137 این امکان برای شما مهیاست تا با ورود به منوی خدمات ، بازدید و بازدید حضوری (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=127 ) وتکمیل و ارسال فرم بازدید قرار گرفته در این صفحه در اولویت برنامه ریزی جهت بازدید گروهی سازمان ، موسسه و یا نهاد اجتماعی قرار گیرید و در صورت تمایل به بازدید فردی می توانید با ورود به منوی خدمات ، بازدید و بازدید مجازی (http://137.tehran.ir/Default.aspx?tabid=122 ) بصورت مجازی به بازدید از مرکز سامانه 137 بپردازید.

25- بازدید مجازی چیست ؟

پاسخ: مرکز سامانه مدیریت شهری در راستای ایجاد شرایط سهل و آسان برای بازدید شهروندان از مرکز سامانه مدیریت شهری 137 سرویس بازدید مجازی خود را راه اندازی نموده و در نظر دارد این قسمت را برای بهره برداری شهروندان به صورت پیوسته بروزرسانی نماید . می توان بر روی قسمت های موجود در صفحه بازدید مجازی( به طور مثال اداره ثبت خبر معاونت ارتباطات ) به طور دلخواه کلیلک کرده و اطلاعات مورد نظر را مطالعه نمود .

26- آیا امکان ویرایش اطلاعات ثبت شده ( پیامهایی که شهروندان از طریق سایت 137 ثبت می نمایند ) وجود دارد ؟

پاسخ: در هنگام ثبت پیامهای اینترنتی اطلاعاتی چون آدرس  دقیق پستی و موضوع مورد درخواست پیام می بایست کامل و دقیق ثبت گردد زیرا پس از زدن دکمه ثبت اطلاعات نمی توان اطلاعات را تغییر و یا ویرایش داد.

27- آیا تنها 137 یاران و کاربران عضو سایت ، می توانند از طریق سایت 137 پیام ثبت کنند ؟

پاسخ: خیر ، تمامی شهروندان مناطق 22 گانه با ثبت مشخصات خویش و درخواست خود می توانند اقدام به ثبت پیام نمایند .

28- چرا با وجود درخواست من برای عضویت در بانک اطلاعات 137 یاران ترتیب اثری به آن داده نشده است ؟

پاسخ: با توجه به برخی محدودیت هایی که اکنون وجود دارد تا اطلاع ثانوی عضویت گیری از شهروندان متوقف گردیده است .

29- شهروندان چگونه می توانند از نحوه انجام کار و یا مراحل کار اطلاع یافته و کار را پیگیری نمایند ؟

پاسخ: جهت پیگیری روند درخواست خویش فعلا و در حال حاضر تنها از طریق شماره تلفن 137 و  با فشردن عدد 2 ( البته باید کد پیگیری پیام را داشته باشید ) و با اعلام کد پیگیری پیام از روند اجرای آن و یا پاسخ منطقه مطلع گردید .

30- آیا در تمام ساعات شبانه روز می توان از طریق سامانه 137 پیام ها و معضلات شهری خویش را عنوان نمود ؟

پاسخ: سامانه 137 بدون وقفه و تعطیلی در 24 ساعت شبانه روز از طریق شماره تلفن 137 و سایت اینترنتی آماده دریافت پیامهای شهروندان محترم مناطق 22 گانه تهران می باشد . 

31- چرا با وجود درخواست من برای عضویت در بانک اطلاعات 137 یاران ترتیب اثری به آن داده نشده است ؟

پاسخ: با توجه به برخی محدودیت هایی که اکنون وجود دارد تا اطلاع ثانوی عضویت گیری از شهروندان متوقف گردیده است .

32- برای چه مواردی می توان با سامانه 137 ارتباط برقرار کرد ؟

پاسخ: درخواستها و موضوعاتی را که از طریق سامانه 137 می توان ثبت کرد ، مربوط به تمامی حوزه  های شهرداری از جمله خدمات شهری ، حمل و نقل  و ترافیک ، شهرسازی و معماری ،  فنی عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی و ... می باشد.

33- افراد 137 یار چه کسانی هستند و آیا پیامهای آنان دارای اولویت پاسخگویی بالاتری می باشد ؟

پاسخ: مجموعه ای از شهروندان داوطلب می باشند که نسبت به مشکلات و معضلات محیط زندگی خویش احساس مسئولیت بیشتری داشته و از طریق برقراری ارتباط با سامانه 137  و ثبت پیام بوسیله کد اختصاصی خود نقش موثر تری را در مدیریت شهر ایفا می کنند و با توجه به آگاهی 137 یاران از قوانین و مقررات شهرداری مطابق آموزشهای دوره ای در راستای ماموریت های 137 ، پیام های ثبت شده توسط آنان دقیق تر و صحیح تر بوده و باعث کاهش وقت و هزینه های کارشناسی و نظارتی شهرداری شده و از اولویت بیشتری در انجام پیامها  دارا می باشند 

34- چه مقدار زمان طول می کشد تا به پیام ها رسیدگی شود ؟

پاسخ: با توجه به موضوع پیام و میزان فوریت آن که جزو دسته کارهای خطر ساز باشد و در لحظه باید انجام گردد یا جزو طرحهای عمرانی و زمانبر می باشد جنس هر پیام با هر یک از حوزه ها از لحاظ زمان پاسخگویی متفاوت می باشد .

35- آیا شهروندان می توانند به اطلاعات پیامهای قبلی خود دسترسی داشته و گزارشی از نحوه انجام آن و پاسخ منطقه را مشاهده کنند ؟

پاسخ: خیر در حال حاضر چنین امکانی فراهم نمی باشد اما به زودی  این امکان برای شهروندان در حال بارگذاری در سیستم می باشد .

36- در صورتی که از طریق شماره تلفن 137 و یا ثبت پیام اینترنتی بخواهیم پیامی را در منطقه ای غیر ازمحدوده محل سکونت خود ثبت کنیم آیا امکان پذیر می باشد ؟

پاسخ: بله ، اما باید توجه داشت آدرس دقیق پستی محدوده ای که پیام مربوط به آن می باشد باید ثبت گردد و از شما نیز جهت تکمیل مشخصات عمومی آدرس و شماره تلفن محل سکونتتان پرسیده می شود

37- آیا معضلات و مشکلاتی که مربوط به حریم مناطق 22 گانه می باشد از طریق سامانه 137 قابل پیگیری می باشد ؟

پاسخ: خیر  سامانه 137 صرفا  مشکلات و معضلات مرتبط با محدوده مناطق 22 گانه  شهر تهران را پیگیری می نماید .


شهروند گرامی!
چنانچه پرسش یا پاسخ مورد نظر شما در این بخش وجود ندارد، می توانید آین موضوع را از طریق فرم روبرو برای ما ارسال فرمائید تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شده و پاسخ مناسب تدوین و ارائه گردد


ارسال پرسش جدید

وارد كردن اطلاعات جهت تماس با شما

نظر شما