Menu

تاریخچه

تاریخچه

 برای اولين بار تلفن خدماتي ۱۳۷ به عنوان پل ارتباط بين مردم و شهرداري وبا هدف دريافت پيام شهروندان در خصوص مسائل شهري در سال ۱۳۷۹ به صورت يک صندوق صوتي پيام گير ايجاد گرديد. مرکز مذبور در بدو تاسيس به صورت شبانه روزي و به صورت سيستم گويا مبادرت به ضبط تماس و درخواست هاي شهروندان مي نمود و پيام هاي سامانه در ساعات اداري براي پيگيري به مناطق ابلاغ ميگرديد.
در مهرماه سال ۸۱ مرکز ارتباطات مردمي که زير نظر اداره کل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران اداره مي شد، جايگزين سيستم پيام گير شهر گرديد که اين مرکز در سوم دي ماه سال ۸۴ باتوجه به گسترش درخواست هاي مردمي، با بکارگيري بستر فناوري اطلاعات جایگزین

 روش قبلي شده و به تدريج از مرکز ارتباطات مردمي به مرکز هدايت و کنترل، ساماندهي و رسيدگي به معضلات شهري، شناخت مشکلات شهري و پل ارتباطي بين شهروندان و شهرداري تحت عنوان مرکز سامانه مديريت شهري ۱۳۷ ارتقا يافت. سامانه ۱۳۷، اصول شهروند مداري، محله گرايي، مشارکت مردمي، رفع فوري مشکلات شهري وپاسخگويي به مشکلات شبانه روزي بدون وقفه را سرلوحه گسترش فعاليت هاي خود قرار داد، تا با شعار سرعت، دقت، صحت نياز شهروندان را با مشارکت خود ايشان در کمترين زمان، به انجام رسانيده که نتيجه اقدامات فوق، افزايش آمار تماس هاي روزانه شهروندان با اين سامانه مي باشد .


تاریخچه فعالیت سامانه ۱۳۷

از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۳

سال ۱۳۸۱

مرکز ارتباطات مردمي ۱۳۷

در مهر ماه سال ۱۳۸۱، مرکز ارتباطات مردمي که زير نظر اداره کل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران اداره مي شد، جايگزين سيستم پيام گير شهر گرديد.

ابراهیم مداحی

۱۳۸۴

 

مهدی شوق

اسفندماه ۱۳۸۴ - فروردین ۱۳۸۵

سال ۱۳۸۵

اولین جابجایی ساختاری

(انتقال به حوزه معاونت امور هماهنگی امور مناطق)

بعد از تثبیت و استقرار مرکز سامانه، با توجه به اینکه تا آن زمان مجری تمام درخواست های شهروندان، نواحی و مناطق 22 گانه شهر بودند (که جملگی زیر مجموعه ی حوزه معاونت امور مناطق به شمار می روند) با تصمیم شهردار محترم تهران، این مرکز به مجموعه معاونت هماهنگی امور مناطق ملحق گردید

شکرالله عنایتی

اسفند ماه ۱۳۸۶– شهریور ماه ۱۳۹۰

شهریور ۱۳۹۱

دومین جابجایی ساختاری

(انتقال به سازمان بازرسی شهرداری تهران)

در سال ۱۳۹۱ و در راستای تدابیر شهردار محترم تهران مبنی بر کوچک سازی و همچنین تشخیص سنخیت برخی فعالیت های نظارتی سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷، این سامانه ها به مجموعه سازمان بازرسی شهرداری تهران ملحق گردیدند.

مسعود سلیم جوهری

فروردین ۱۳۹۳تا کنون

    انتصاب
    انتصاب
    انتصاب
    انتصاب
    انتصاب
    انتصاب
    انتصاب

سال ۱۳۷۹

راه اندازی صندوق صوتی ۱۳۷

در سال ۱۳۷۹ این سامانه برای نخستین بار و به صورت يک صندوق صوتي پيام گير ايجاد گرديد.

دی ماه ۱۳۸۴

تاسیس مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ 

در سوم دي ماه سال ۱۳۸۴، با بکارگيري بسترهای فناوري اطلاعات، این سامانه از مرکز ارتباطات مردمي به مرکز هدايت و کنترل، ساماندهي و رسيدگي به معضلات شهري و پل ارتباطي بين شهروندان و شهرداري تحت عنوان مرکز سامانه مديريت شهري ۱۳۷ تبدیل گردید. در واقع آغاز به کار مرکز سامانه به شکل جدید (و زیر نظر مجموعه حوزه دفتر شهردار محترم تهران) در این تاریخ بوده است.

شهردار تهران:

بالاترین نقش سامانه ۱۳۷ آن است که توانسته نه تنها شعار عدالت ، بلکه عینیت یافتن و تحقق آن را در حوزه خدمات شهری برای شهروندان در هر کجا و هر موقعیتی و آن هم با رعایت کرامت انسانی برقرار کند که این افتخار بزرگی برای شهرداری است.
امروز ما در شهرداری تهران توفیق بزرگی داریم که آن توفیق خدمت به مردم است و امیدواریم این خدمت صادقانه و خالصانه باشد.

از رویکردهای شهرداری در بدو ورود این بود که شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شود، یکی از مصادیقی که بیشترین نقش را در این زمینه دارد، سامانه ۱۳۷ است . گاهی فکر می شد،۱۳۷ فقط یک خط و تلفن است ، در صورتی که این یک سیاست، رویکرد و سیستم است و ۱۳۷ جلو پنجره و ورودی مجموعه ورودی شهرداری تهران در ارتباط با مردم است .

مازیار علوی

اردیبهشت ۱۳۸۵– خرداد ۱۳۸۵

علیرضا ربیعی

مرداد ماه ۱۳۸۵– اسفندماه ۱۳۸۶

رضا عبدلی

شهریور ۱۳۹۰ – فروردین ۱۳۹۳

۹ اردیبهشت ۱۳۹۳

بهره برداری از دومین نسخه نرم افزار سامانه

با توجه به گذشت قریب ۹ سال از فعالیت سامانه مدیریت شهری ۱۳۷، از آنجا که نرم افزار اولیه، جواب گوی نیاز های به روز شونده نبود، پس از ۲ سال فعالیت مطالعاتی و عملیاتی، دومین نسخه نرم افزار سامانه ۱۳۷ بر پایه پلتفرم دات نت نیوک تولید شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

از ویژگی های مهم این نسخه می توان به تجمیع نرم افزار سامانه های ۱۸۸۸و ۱۳۷ با یکدیگر اشاره نمود.