سال ۱۳۷۹
راه اندازی صندوق صوتی ۱۳۷
در سال ۱۳۷۹ این سامانه برای نخستین بار و به صورت يک صندوق صوتي پيام گير ايجاد گرديد.
دی ماه ۱۳۸۴
تاسیس مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷
در سوم دي ماه سال ۱۳۸۴، با بکارگيري بسترهای فناوري اطلاعات، این سامانه از مرکز ارتباطات مردمي به مرکز هدايت و کنترل، ساماندهي و رسيدگي به معضلات شهري و پل ارتباطي بين شهروندان و شهرداري تحت عنوان مرکز سامانه مديريت شهري ۱۳۷ تبدیل گردید. در واقع آغاز به کار مرکز سامانه به شکل جدید (و زیر نظر مجموعه حوزه دفتر شهردار محترم تهران) در این تاریخ بوده است.
بالاترین نقش سامانه ۱۳۷ آن است که توانسته نه تنها شعار عدالت ، بلکه عینیت یافتن و تحقق آن را در حوزه خدمات شهری برای شهروندان در هر کجا و هر موقعیتی و آن هم با رعایت کرامت انسانی برقرار کند که این افتخار بزرگی برای شهرداری است.
امروز ما در شهرداری تهران توفیق بزرگی داریم که آن توفیق خدمت به مردم است و امیدواریم این خدمت صادقانه و خالصانه باشد.
از رویکردهای شهرداری در بدو ورود این بود که شهرداری تهران از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی تبدیل شود، یکی از مصادیقی که بیشترین نقش را در این زمینه دارد، سامانه ۱۳۷ است . گاهی فکر می شد،۱۳۷ فقط یک خط و تلفن است ، در صورتی که این یک سیاست، رویکرد و سیستم است و ۱۳۷ جلو پنجره و ورودی مجموعه ورودی شهرداری تهران در ارتباط با مردم است .

مازیار علوی
اردیبهشت ۱۳۸۵– خرداد ۱۳۸۵

علیرضا ربیعی
مرداد ماه ۱۳۸۵– اسفندماه ۱۳۸۶

رضا عبدلی
شهریور ۱۳۹۰ – فروردین ۱۳۹۳
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
بهره برداری از دومین نسخه نرم افزار سامانه
با توجه به گذشت قریب ۹ سال از فعالیت سامانه مدیریت شهری ۱۳۷، از آنجا که نرم افزار اولیه، جواب گوی نیاز های به روز شونده نبود، پس از ۲ سال فعالیت مطالعاتی و عملیاتی، دومین نسخه نرم افزار سامانه ۱۳۷ بر پایه پلتفرم دات نت نیوک تولید شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
از ویژگی های مهم این نسخه می توان به تجمیع نرم افزار سامانه های ۱۸۸۸و ۱۳۷ با یکدیگر اشاره نمود.